Sou a: Inici > Diputació i territori > Història de la Diputació de Lleida > Història de les seus de la Diputació
Diputació i territori

Les seus de la Diputació de Lleida

Seus de la Diputació de Lleida

La Diputació de Lleida va recórrer una sèrie de seus provisionals fins que no es va instal·lar definitivament a l'actual edifici, l’any 1898.

La Diputació va celebrar les primeres sessions al palau de la Paeria, però aviat la Corporació es va haver de traslladar a l'exconvent de la Mercè (edifici que havia passat a l’Estat, com molts altres centres religiosos, durant la desamortització dels béns eclesiàstics), el qual es trobava al carrer de Sant Antoni.

Després d'abandonar l'exconvent de la Mercè, el 1838 la Diputació es trobava situada a la Casa Meca, al carrer Major. El nom d'aquest edifici provenia del seu darrer propietari, el Doctor Antoni Meca, degà de la Catedral. La Diputació en va llogar el segon pis, mentre que en el primer hi havia les oficines i les cambres del Govern Militar de la plaça de Lleida.

Posteriorment, l’any 1843 la Diputació es va traslladar a l'antic convent de Sant Francesc, situat a la plaça que avui porta aquest nom, i no el va abandonar fins al 1898. En aquest període, la corporació hagué de compartir la seu amb Correus, dependències municipals, la delegació d’Hisenda i el Govern Civil.

Entre els anys 1860 i 1867 van tenir força dificultats a causa de mal estat de l'edifici. Fins i tot es va projectar construir una nova seu per a la Diputació. El projecte no va reeixir a causa de la urgència de bastir un nou hospici, ja que l’antic, situat a la Baixada de l'Audiència, es trobava en molt males condicions. Fou per això que es va optar per restaurar l’antic convent de Sant Francesc. Al mateix temps, es van instal·lar oficines provisionals al que havia estat el Teatre Principal (situat al final de l'actual carrer Cavallers, davant del peu del Romeu) i també es va llogar un pis al carrer Major fins al 1867, quan es van acabar les obres a Sant Francesc. La nova seu de la Diputació no seria una realitat fins a l’any 1898, amb la inauguració de les seves oficines a l’antic hospici un cop acabada la nova Casa de Maternitat de la Rambla d’Aragó.

Façana de la Diputació de Lleida. Diputació de Lleida
Carrer del Carme, 26